close


Director: Phillip Noyce

Writer: Kurt Wimmer

Release Date: 29 July 2010 (Malaysia)

Genre: Action | Thriller

Summary:

As a CIA officer, Evelyn Salt swore an oath to duty, honor and country. Her loyalty will be tested when a defector accuses her of being a Russian spy. Salt goes on the run, using all her skills and years of experience as a covert operative to elude capture. Salt's efforts to prove her innocence only serve to cast doubt on her motives, as the hunt to uncover the truth behind her identity continues and the question remains: "Who is Salt?"

~~~

XY:妈咪!我刚才去看《盐》也!超级好看!你记得去看哦!
妖妈:是咩?我刚去看糖来,阿弟还看辣椒tim!

~~~

一开始吸引我的还是女主角——Angelina Jolie!然后就一直怂恿阿元陪我看靓女!我还是买了票之后才看到Trailer!只能说,迫不及待!

故事从一开始到结束,情节都很紧凑,一气呵成。可怜的Angelina一开场就给韩国人打到变成猪头,那时候还是金头发的呢!貌似那不是重点,不过我还是比较喜欢黑头发的SALT!哇咔咔~

到底Who's SALT?她是美国的情报员,还是Russian SPY?如果她是Russian SPY怎会被命令去杀死自己国家的President?而除了她,又有多少的潜在间谍在他们之中?

看电影是一回事,而现实又是另一回事。国家政治这种大事,从来就不存在于我大脑的任何一个细胞,不过单单只是看Angelina就值回票价了!她的演技真不是盖的!特别特别是她看着自己的丈夫被枪杀的时候,那种复杂的情绪,我也不晓得该用什么字眼来形容...即震惊又憎愤,却还得为大局着想,而忍耐那股悲痛与愤怒!啊~那短短几分钟的表情演绎就能够让你感受深刻,真的是太崇拜了!

我只能说,不去看,真的太可惜了!

以上!

~~~

我飘
arrow
arrow
    全站熱搜

    XY 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()